OpReis-Bali.reismee.nl

Groepsreis - week 1 - Introduction week

De eerste drie weken van mijn reis bestaat uit een groepsreis. Tijdens deze drie weken gaan ondernemen we van alles met een zelfde groep, de meiden uit het huis waar ik verblijf en een aantal andere meiden uit andere huizen.

Deze eerste week hebben we o.a. gekeken naar een traditionele dans, les gekregen, in de Indonesische cultuur en taal (Basaha) en hebben we kookles gehad. We hebben een offer gemaakt die we in de tempel kunnen offeren. En als souvenir hebben we zelf gewerkt aan een Batik painting. Verder hebben we gewandeld door Ubud, o.a. naar Ubud Market en naar Monkey Forest en door de rijst velden.

Op de laatste dag van de introductie week gaan we 's ochtends naar The Holy Water Temple. In een tempel is het verplicht om een sarong te dragen (deze kon je gelukkig huren). Dit is een grote tempel en in deze tempel is er een bad, waar verschillende waterspuiters (soort beelden) in uitkomen. Bij elk van deze waterspuiters doe je een wens en daarna maak je drie keer je gezicht, drie keer je hoofd en drie keer je hele lichaam nat. En omdat die het heilige water is komen je wensen uit. Ook wij mochten in dit bad onze wensen doen. Twaalf stuks maar liefst. Dat was nog aardig wat werk, vooral omdat je met veel bent en de ondergrond van het bad niet echt prettig loopt en je je sarong aan hebt, gaat het allemaal niet snel. Maar het was wel een heel bijzondere ervaring.

En 's middags sluiten we de eerste week af met een introductie van de tweede week. In deze week gaan we lesgeven. Ik ben samen met iemand anders ingedeeld in op een groep met 11/12 jarige, die we drie uur per dag engelse les moeten gaan geven. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden.

Jullie gaan het horen.
Eng leuk dat jullie mee lezen.
Groetjes.

Marjolein

Ubud is een fijne plek he?! Hoe vond je de apen? Ik vond ze heel brutaal!Klinkt alsof je al veel hebt gedaan. Leuk!
x Marjolein

Zussie

Leuk om te lezen! Drie uur lesgeven dus. Spannend hoor! En had je wel zoveel wensen dan :p

Pauline

Leuk om te lezen wat je ziet en doet. Succes met het les geven.