OpReis-Bali.reismee.nl

Groepsreis - week 3 - Adventure week

De derde week van de groepsreis is best een volle week, maar ook een week waar ik wel naar heb uitgekeken. Wat hebben we zoal gedaan/gezien;
Op de eerste dag hebben we een fiets toer, gelukkig zijn het mountainbikes anders had het wel heel erg ongemakkelijk geworden, de wegen hier zijn niet echt van goede kwaliteit, zand, asfalt met gaten, grind, alles is mogelijk. Ook zien we vandaag een koffie/thee plantage, een traditioneel Balinees huis en een grote school.
De tweede dag bezoeken we een kleine schildpadden opvang. Het werk wat ze hier doen is heel mooi werk, ze zorgen voor eieren die nog moeten uitkomen en zorgen dat de kleine schildpadden klaar gestoomd worden voor een leven in de zee. Ook vangen ze gewonden en zieken schildpadden op die ze uiteindelijk weer willen uitzetten in de zee. Ik ben heel benieuwd hoe mijn project bij de schildpadden over een aantal weken eruit zal gaan zien. De middag brengen we door aan het strand, op zich ook niet heel verkeerd.
Halverwege de week gaan we raften, een erg leuke ervaring en wat hebben we gelachen. Maar ik ben blij dat er ook hele rustige momenten bij waren, want wat is de natuur hier mooi. ’s Middags hebben we een massage op het programma staan, een fullbody Balinese en een voet massage.
De donderdag is een dag waar we allemaal naar hebben uitgekeken, we maken een wandeling op de berg Batur, 1717 meter hoog. We starten de wandeling rond een uur of 4 om de zonsopgang te kunnen zien. Maar er zijn jammer genoeg zoveel laag hangende wolken dat we er niet echt zien wat we gehoopt hadden. Een geluk dat er af en toe een gat in het wolkendek ontstaat anders hadden we helemaal niks gezien.
De vrijdag begint voor mij eigenlijk al het weekend, de massage stond hier eigenlijk gepland, wat helemaal niet verkeert was geweest na de wandeling. Maar vandaag staat een rit naar Lovina op het programma, zie mijn post over het weekend.