OpReis-Bali.reismee.nl

Weekend - Lovina

Lovina schijnt de plek te zijn om dolfijnen te zien, dus daar moet en zal ik heen. En dit weekend is het dan zover. Met een bus gaan we heen. Het hotel waar we vannacht verblijven is direct aan het strand, en via het strand kun je wandelen naar het centrum. ’s Avonds zitten we op een pier te kijken naar de zonsondergang en ja hoor op het moment van de waarheid schuift er een wolk voor, ik denk dat het ons niet gegund is. Maar als nog een mooie dag geworden. Op zaterdag vroeg klaar staan voor een dolphin tour, en ja hoor we hebben ze gezien :D.
Ze waren dan wel niet zo groot als we hadden gedacht, maar super om ze in hun natuurlijke omgeving te zien. Na het ontbijt hebben we een taxi voor de dag geregeld die ons terug brengt naar Ubud en onderweg doen we de hot springs, een waterval en een tempel aan.
Nooit in een hot spring geweest, maar het ruikt hier inderdaad lichtelijk naar ei, gelukkig voor onze taxi chauffeur zijn wij er niet naar gaan ruiken. De waterval is een van de hoogste (40meter) en volgends de chauffeur een van de mooiste van Bali. De tempel valt ons een beetje tegen, het is duidelijk een toeristen ding geworden en is de charme van een tempel een beetje kwijt, maar het schijn hier vooral in het regen seizoen erg mooi te zijn. De zondag hebben we een relax dag, we wandelen nog wat door Ubud en als we terug zijn in ons huis, zijn er een aantal nieuwe huisgenoten gearriveerd, op de zaterdag zijn er namelijk een aantal vertrokken, huiswaarts of door naar een ander land. Maar leuk dat er weer nieuwe meiden in het huis komen, vooral omdat volgende week alle “oude” huisgenoten vertrekken.
Dit was het Lovina weekend, erg benieuwd wat volgende week mij gaat brengen als ik constructie werk ga doen. Ik houd jullie op de hoogte.

Zussie

Super filmpje! Prachtig om de dolfijnen zo te zien zwemmen he.