OpReis-Bali.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Schildpadden

Een erg leuke week, die om gevlogen is en super om met de schildpadden te mogen werken.

Tripjes - Ubud

Een rustig weekend om o.a. te kunnen pakken.

Yoga

Op maandag ga ik samen met m’n huisgenoot weer op pad, tussen onze twee yoga sessies. We bezoeken Tegallalang Rice Terraces, Pura Besakih (Moedertempel) en Gunung Kawi (Kings Graves).

Tripjes - Verkennen Bali

Dit weekend besteden we de zaterdag middag aan rond kijken rond en op de market. De zondag ga ik samen met een huisgenoot op pad. We bezoeken Goa Gajuh (Elephant Gave), Pura Lahar UluWatu en Pura Tanah Lot bij de zonsondergang.

Construction - week 3

In de laatste week van mijn drie weken constructie zijn we vaak met z’n zessen. Er wordt verder gewerkt aan de omheiningsmuur, waar soms delen lijken bij te komen in een nacht en de laatste twee dagen zijn we bezig met het maken van een soort straatje tussen de omheiningsmuur en het schoolgebouw. Ik heb bijna alle dagen wel iets met cement gedaan. Jammer dat er geen tijd was voor iets anders, maar erg leuk om zo bezig te zijn en echt iets achter te laten.

Tripjes - Ubud

Dit weekend ben ik in Ubud, op zaterdag ben ik cultureel. Ik bezoek een galerie en een museum. En de zondag doe ik niet zoveel, een lazy Sunday.

Construction - week 2

In de tweede week is het de vrijwilligers week, zoals ik in mijn groepsreis heb lesgegeven. Deze week starten we met een man of 10 a 15 en dit houden we bijna de hele week vol. De tweede week werken we aan de binnen- en buitenmuren, het dak en een stuk omheiningsmuur.

Tripjes - Sanur

In Sanur heb ik een lange tijd langs het strand gewandeld, om informatie in te winnen over het snorkelen. Wat ik hier uiteindelijk dit weekend niet gedaan heb. Mocht ik aan het eind van mijn trip nog niet gesnorkeld hebben en het heel graag willen doen dan kan dat altijd nog. Ik komt namelijk met de boot terug in Sanur en vanaf hier zal ik naar de luchthaven moeten, maar zover is het nog niet, ben net over de helft van mijn trip.

Construction - week 1

We werken aan een soort bijgebouw aan een schoolgebouw. Iedereen heeft het over een lerarenhuis, maar ik denk eerder dat het een soort lerarenkamer is, waar ze samen kunnen komen en misschien soort van kunnen vergaderen. Voor ik start zijn de muren al gemaakt, maar er moet nog cement op de muren en er moet nog een dak komen. Verder zal er waarschijnlijk geschilderd moeten worden. De eerste week is het heel rustig met het aantal vrijwilligers, werken met z'n tweeën of drieën. Maar het is leuk werk om te doen. We zullen zien hoe het zich ontwikkeld, probeer jullie op de hoogte te houden.

Tripjes - Lovina

Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat ik dolfijnen in hun natuurlijke omgeving gezien heb, dat was erg leuk. Om dit te doen zijn, een huisgenoot en ik, “afgreist” naar Lovina, in het noorden van Bali. Op de terug weg zijn we gestopt voor de hot springs, de Gitgit waterval en een “onderwater” tempel. De zondag hebben we dit weekend erg relaxed doorgebracht.

Groepsreis - week 3 - Adventure week

Het programma deze week is vrij druk, naar het geen er gepland staat doen we niet heel veel andere dingen. Een keer naar de supermarkt, Ubud market en het zwembad en dat heb je het wel gehad. Maar de adventure week is zo leuk en er gebeurt zoveel dat dat genoeg is. Er is o.a. een mountainbike tour door rijstvelden, bezoek aan een schildpadden opvang, een middagje strand, raften en een Balinese massage en een wandeling de berg Batur op voor de zonsopgang, die een beetje tegenviel. De vrijdag van deze week trekken we bij het weekend. De massage die gepland stond hebben we kunnen verschuiven naar de woensdag.

Tripjes - Ubud

We hebben ervoor gekozen om dit weekend in de buurt te blijven. Op de zaterdag naar een mooie waterval in de buurt, waar ook goed gezwommen kan worden, onder de waterval. En op zondag ben ik samen met een huisgenoot te vinden op de market, om alvast wat souvenirs te kopen en om daarna in Ubud op ontdekking te gaan. Er is veel moois te vinden, zelfs midden in het centrum. Bij een Starbucks is een hele rustige en mooie lotusvijver te vinden. En als je hier bent heb je niet het idee dat er zoveel op straat gebeurd en dit is toch echt nog geen 10 meter van je vandaan.

Groepsreis - week 2 - Lesgeven

In de middag is er de tijd voor lesgeven, in de ochtend houden we ons (kort) bezig met de voorbereidingen en de rest van de ochtend besteden we bij o.a. boodschappen doen in de grote supermarkt, wandelingen naar Ubud voor een spa behandelig of de market en bezoekjes aan het zwembad.

Tripjes - Gili Trawangan

De eerste trip is naar Gili T. Zaterdags met de bus en boot heen. Rond lunch zijn we daar, vanuit het hostel gaan we snel door naar het strand. Een strand dagje is ook wel eens lekker, en wat zien de stranden er hier mooi uit. ’s Avonds erg gezellig geweest, en niet erg vroeg :D. Op de zondag vertrekken we al weer op tijd, er is niet veel keuze qua boot tijden en op maandag staat lesgeven op het programma. Een goed eerste weekend dacht ik zo.

Groepsreis - week 1 - Introduction week

Tijdens de groepsreis hebben we o.a. gekeken naar een traditionele dans, les gekregen, in de Indonesische cultuur en taal (Basaha) en hebben we kookles gehad. We hebben een offer gemaakt die we in de tempel kunnen offeren. En als souvenir hebben we zelf gewerkt aan een Batik painting. Verder hebben we gewandeld door Ubud, o.a. naar Ubud Market, Monkey Forest, door de rijst velden en naar een art villige in de buurt.

Het eten

In het vrijwilligers huis krijgen wel door de weeks drie maaltijden en in het weekend twee maaltijden in het huis bezorgd. De maaltijden zitten in boxen, iedereen krijgt een box. Ook gaan we wel eens, als groep of met een aantal buiten het huis eten. Er zijn zoveel verschillende plekken waar je iets te eten kunt krijgen.