OpReis-Bali.reismee.nl

Schildpadden

Op maandag morgen vertrekken we eerst met de taxi naar Sanur en daarna met de boot naar Nusa Penida. En zoals wel vaker hier in Bali is het nog wel even wachten voor de boot vertrekt.
Het programma hier is wat voller dan in Ubud, een ochtend en middag vullend programma. Maar de eerste middag is het wat verkennen van de omgeving en voor ons eten voor het eerst naar de schildpadden om ze toe voeren.
Verder bestaat het programma uit veel verschillende werkzaamheden. Voeren, 's ochtends in shifts en 's avonds allemaal. Schoonmaken van bassins, schildpadden eruit en dan wij erin om te schrobben. Zeewier verzamelen op het strand, dit is onderdeel van het eten, maar ook kleine krabbetjes worden op het strand gevangen als aanvulling op het eten. En ook het strand schoonmaken hoort bij de werkzaamheden, wat spoelt er een hoop aan zeg, heb me verbaast over de hoeveelheid kleding, die er best vaak nog heel goed uitziet. Ook in dit programma is er een middag dat we Engelse lesgeven. En verder maken we een aantal verschillende uitstapjes op het eiland, o.a. naar Cristal Bay om te snorkelen.
De groep deze week is vrij groot, achttien personen, maar dat maakt het leven hier juist leuk. En ook leuk om met z'n groep aan het werk te gaan met de schildpadden, leuk samenwerken.

Zussie

Je verhalen worden steeds korter ;)